Ke všem důležitým tématům z finanční gramotnosti obdržíte didaktické materiály, metodiky a pracovní listy. INEV materiály vyvíjel roky tak, abyste podle nich mohli kvalitně učit finanční gramotnost.
Zkušení lektoři INEV
V rámci každého kurzu na vás čeká praktický program vedený zkušenými lektory z řad pedagogů, kteří s INEV již úspěšně zavedli finanční gramotnost na vlastní škole.
Špičkoví odborníci z praxe
Na programu spolupracujeme s odborníky z praxe, se kterými se během programu setkáte. Nemusíte se bát, že byste tématům neporozuměli anebo by nebyla dostatečně vysvětlena.
Sdílení mezi pedagogy
Během programu se seznámíte s kolegy s rozmanitými zkušenostmi, vzděláním a pohledem na výuku. Na seminářích se budete pravidelně potkávat.
"I když je to někdy náročné a vyčerpávající, setkání s kolegy a živá diskuze je velkou vzpruhou a povzbuzením. Kromě nových dovedností a získané ucelené metodiky k výuce i obtížnějších témat si cením hlavně možnosti sdílení zkušeností, tipů a praktických rad s ostatními učiteli z celé republiky, která je pro mě obrovskou motivací do další učitelské kariéry. Účast na kurzu je pro mne zároveň čest. Mohu tak spoluformovat uchopení finančního vzdělávání pro další kolegy do budoucna."
“Druhá sobota v projektu Finanční vzdělávání do škol předčila má očekávání. Celý den jsme se věnovali osobním financím, tedy příjmům a výdajům domácností, deficitu i spoření. Všichni jsme si perfektně sedli. Společně si i předáváme s ostatními učiteli, kteří se projektu účastní, naše zkušenosti a poznatky
z výuky. Získali jsme mnoho materiálů. Myslím, že i studenti z aktivit, které jsme si sami vyzkoušeli, budou nadšení.”
Na finanční gramotnosti mě baví, že učím žáky něco skutečně praktického do života a zároveň něco, co mě nutí neustále sledovat aktuální dění a novinky v této oblasti. Do kurzu jsem se přihlásila, jelikož mě zaujal jeho obsah a možnost získat informace a zkušenosti od lidí z praxe, což považuji jako velmi důležité pro doplnění teoretické výuky. Nesmírným přínosem po ukončení kurzu považuji ale i sdílení zkušeností od ostatních účastníků kurzu. Finanční gramotnost jednoznačně do škol patří. Naučit děti, jak hospodařit se svými penězi, jak se orientovat mezi finančními produkty, umět zhodnotit jejich výhody a nevýhody a určitě i jak v současné době „finančně nenaletět" je velmi důležité a mělo by to být jednoznačně v dostatečné dotaci zaneseno do tematických plánů.
V naší škole se snažíme vzdělávací obory přizpůsobit potřebám trhu, inovovat a modernizovat. Myšlenku zavést finanční gramotnost do škol vidím jako velký posun ve školství dobrým směrem a ráda bych ji realizovala i na naší škole. Žáci se obtížně orientují v běžném světě financí a často se o penězích v rodinách vůbec nemluví. Zasvětit je do problematiky finanční gramotnosti v podobě kvízů, pracovních listů s použitím moderních aplikací je skvělý nápad a to mě na tom nejvíce baví. Měla jsem možnost absolvovat 48 hodinový seminář v Praze pod vedením Petry Pitulové a jejího pracovního týmu. Moc děkuji za skvělé nápady, rady a zajímavá setkání s odborníky. Velice ráda se účastním dalších seminářů a vřele všem doporučuji.
Previous
Next
UPOZORNĚNÍ: PROJEKT LETNÍ ŠKOLY FVDŠ BYL ZRUŠEN!!!
Již uběhlé kurzy v roce 2024 / 2025
PRAHA
21. 9., 5. 10., 19. 10., 2. 11., 16. 11., 30. 11. 2025 Místo konání: University of New York in Prague, Londýnská 41, 120 00 Praha
Účastníci zapojení do pilotního programu Finanční vzdělávání do škol absolvují během podzimu 2024 šest celodenních seminářů, na kterých se naučí pracovat s tématy finanční gramotnosti. Kromě odborného výkladu účastníkům nabídnou řadu materiálů včetně speciálně připravených pracovních listů, které si během praktických částí kurzů společně projdou, a spoustu konkrétních tipů na aktivity do každodenní výuky.
Program cílí nejen na pedagogy středních škol, kteří učí různé předměty a chtějí získat dovednosti i v oblasti finanční gramotnosti, ale i na učitele 8. a 9. tříd základních škol. Přihlásit se může i více pedagogů z jedné školy.
Absolventi programu si osvojí dovednosti finanční gramotnosti. Dokáží o tématech finančního vzdělávání uvažovat kriticky a s nadhledem, pochopí fungování finančního trhu, vyznají se v problematice osobního rozpočtu, finančního plánu domácností, pojištění i zajištění rizik a zejména budou schopni o daných tématech jasně a srozumitelně vzdělávat své žáky. Na konci školení budou mít dostatek znalostí a materiálů pro efektivní výuku a pro zavedení systematického finančního vzdělávání na své škole.
Pokud plánujete zavést ucelenou a systematickou výuku finanční gramotnosti na vaší škole, školení vám pomůže lépe se v problematice orientovat a nastavit tak kritéria, která budou odpovídat vašim představám a požadavkům vašich žáků a rodičů. Zároveň se vaši zaměstnanci dostanou do komunity dalších učitelů, kde mohou sdílet své poznatky, ale přivést také nové nápady do vaší školy.
1. ročník kurzu
Všechny fotografie z 1. ročníku kurzu ve školním roce 2024/2025 naleznete zde.
Previous
Next
Pilotní ročník projektu 2023
Všechny fotografie z pilotního ročníku z roku 2023 naleznete zde.
Previous
Next
Kdo se o účastníky bude starat?
Petra Pitulová
Pedagožka, Lektorka kurzů Finanční vzdělávání do škol (absolventka pilotního programu FVDŠ)
Po studiu na VŠE Praha pracovala Petra ve firmě, která tvořila a implementovala ekonomický systém na míru podnikům. Po přestěhování do Plzně začala pracovat na Hotelové škole Plzeň, u Borského parku 3, kde pomohla vytvořit obor Ekonomika a podnikání v potravinářství. V současnosti učí ekonomiku, účetnictví a IT u maturitních tříd i na učebních oborech. V roce 2023 se Petra zúčastnila pilotního projektu Finanční vzdělávání do škol. V lednu 2024 společně s INEV zorganizovali Učitelskou konferenci učitelů ekonomiky. Na této konferenci obdržela cenu Ekonomický ámos.
Kateřina Nováková
Pedagožka, Lektorka Finančního vzdělávání do škol (absolventka pilotního programu FVDŠ)
Kateřina učí od roku 1999. Od roku 2004 učí na víceletém všeobecném gymnáziu v Praze. Roku 2023 se zúčastnila pilotního ročníku Finančního vzdělávání INEV a od té doby se snaží dovednosti použít v rámci svého působení na pražském gymnáziu. Zaštiťuje tvorbu metodik vzdělávání FDVŠ a jeho lektorování. V INEV má na starosti metodiku a lektorování.
Andrea Bílá
Pedagožka, Lektorka kurzu Finanční vzdělávání do škol (absolventka pilotního programu FVDŠ)
Andrea vystudovala fakultu ekonomickou ZČU v Plzni a rok během studia strávila studiem v německém Regensburgu. Během studia působila ve studentské neziskové organizaci AIESEC a v současné době působí v další neziskové celosvětové networkingové organizaci Junior Chamber International. Několik let působila jako personalistka většinou v automotive a nedávno začala učit na střední škole v Plzni ekonomické předměty a německý jazyk. V týmu INEV se nyní podílí na koordinaci spolupráce s pedagogy, organizaci krajských kol Ekonomické olympiády a zastřešuje Klub učitelů INEV, také je absolventkou pilotního programu FVDŠ.