Základy financí a ekonomie se mohou učit i na vaší škole!
INEV podporuje ekonomické talenty nastupujících generací v jejich rozvoji v rámci Ekonomických olympiád a díky projektu FINANČNÍ GRAMOTNOSTI chce seznámit studenty všech základních a středních škol s relevantními ekonomickými tématy a napomoci v jejich orientaci pro běžný život.
INEV dlouhodobě analyzuje stav ekonomického vzdělání v ČR, zpřístupňuje ekonomická témata žákům, zlepšuje jejich finanční a ekonomickou gramotnost a v neposlední řadě se snaží o zlepšení jejich schopnosti se vyznat v ekonomickém a finančním oboru. Nicméně chápeme i nutnost zacílit na celou populaci formou osvětové veřejné kampaně o projektu finanční gramotnosti ve školách jako podpůrnou aktivitu, rozšiřující povědomí o nutnosti finančního vzdělávání napříč populací. Formujeme budoucnost ekonomického vzdělávání a pomáháme k finanční odolnosti obyvatel.
Nástrojem FINANČNÍ GRAMOTNOSTI DO ŠKOL je vytvořit balíček odborných edukativních lekcí, které představují kompletní podklady k výuce finanční gramotnosti na středních školách. Každá lekce sestává z prezentace, pracovního listu, kontrolních otázek a odkazů na doplňkové zdroje.
Součástí projektu bude i veřejná osvětová kampaň se širokou škálou komunikace za účelem rozšíření povědomí o nutnosti finančního a ekonomického vzdělávání mladých lidí již během jejich studia na středních školách.
Navazujícím cílem projektu je nabídnout školám v ČR pravidelné vyučování předmětu FINANČNÍ GRAMOTNOSTI a postupně tak budovat komunitu finančně zdatných učitelů a žáků. Projekt je určen primárně pedagogům a žákům středních škol. Zveřejnění edukativních materiálů pro předmět FINANČNÍ GRAMOTNOST usnadní výuku učitelům, kteří předmět vyučují, a zcela zpřístupní těm, kteří ho dosud vyučovat nezačali.
Skrze absolvování předmětu studenti získají dobré dovednosti a především kompetence v oblasti osobního rozpočtování, spoření, základů investic, pojištění apod., které jim pomohou při správě vlastních financí. Zavedení předmětu FINANČNÍ GRAMOTNOSTI na střední školy způsobí viditelnou změnu ve finančních schopnostech studentů, jejich orientaci na finančních trzích a v průběhu let pozitivně ovlivní chod celé společnosti v České republice.
Chybějící potřebu ekonomického a finančního vzdělávání na středních školách dokáže projekt INEVu výrazně zlepšit právě díky tomuto projektu s dalekosáhlým dopadem na celou společnost. Studenti dostanou základní vzdělání v oblasti ekonomie a financí, což jim poskytne kvalitní základ při budoucí správě vlastních zdrojů.
Celonárodní strategie změny znamená kolektivní spolupráci klíčových hráčů v oblasti vzdělávání, vládních regulátorů, finančních institucí, veřejnosti, firem a univerzit.
V současné době je připraveno celoroční testování projektu na 10 středních školách.
Pro koho je předmět určen?
Předmět je určen žákům 3. a 4. ročníků středních škol. V příštích letech bude rozšířen i na základní školy.
Ve spolupráci s
Jak to funguje?
Přístup do online platformy INEV s 25 lekcemi
Každý přihlášený učitel obdrží přístup k online platformě INEV s 25 lekcemi, které sestávají z prezentace, videa, pracovního listu, kontrolních otázek a odkazů na doplňkové zdroje. Dostane tak kompletní přípravu obsahu hodin, podle níž může předmět Finanční gramotnost vyučovat.
Obsah lekcí vytvořen odborníky
Obsahem lekcí jsou: osobní rozpočet, půjčky, úvěry, spoření, podnikání a mnoho dalších témat.
Kompletní obsah najdete zde.
Lekce vytvořili odborníci z oblastí finanční gramotnosti a pedagogiky
Po absolvování tohoto předmětu budou vaši žáci schopni spravovat vlastní finance a vyvarovat se nevýhodným finančním rozhodnutím.
Máte zájem o předmět Finanční gramotnosti i na vaší škole?
Kontaktujte nás skrz formulář níže.

Brainstorming idea
On the other hand, we bossed ourselves around, set impossible goals, and demanded longer hours than office jobs impossible usually entail.
Trategy planing
It was the ultimate “flextime,” in that it depended on how flexible we felt each day, given deadlines, distractions.
Excute and Maintenance
workaholic crescendos But on Aristotle’s view, the lives of individual human beings are invariably linked
Research & Analysis
On the other hand, we bossed ourselves around, set impossible goals, and demanded longer hours than office jobs usually entail. It was the ultimate “flextime,” in that it depended on how flexible we felt each day, given deadlines, distractions, and the lives workaholic crescendos But on Aristotle’s view, the lives of individual human beings are invariably linked together in a social context.

Benefits of Service
Proactively envisioned multimedia based expertise and cross-media growth strategies. Seamlessly visualize quality intellectual capital without superior collaboration and idea-sharing. Holistically pontificate installed base portals after maintainable products. Phosfluorescently engage worldwide methodologies.
Proactively envisioned multimedia based expertise and cross-media growth strategies. Seamlessly visualize quality intellectual capital without superior collaboration and idea-sharing. Holistically pontificate installed base portals after maintainable products. Phosfluorescently engage worldwide methodologies.
Proactively envisioned multimedia based expertise and cross-media growth strategies. Seamlessly visualize quality intellectual capital without superior collaboration and idea-sharing. Holistically pontificate installed base portals after maintainable products. Phosfluorescently engage worldwide methodologies.
Proactively envisioned multimedia based expertise and cross-media growth strategies. Seamlessly visualize quality intellectual capital without superior collaboration and idea-sharing. Holistically pontificate installed base portals after maintainable products. Phosfluorescently engage worldwide methodologies.