Základní informace
Vzdělávacím cílem je rozšířit povědomí o funkci kritického myšlení, pochopení kognitivního zkreslení či práce se studiemi a následné využití informací. Výstupem by mělo být pochopení základních vzorců chování, schopnost pracovat s informacemi, hledat je, a vyhodnocovat. Dalším cílem je pochopení role poradců, bank a institucí. Získání povědomí o jejich zájmech, motivaci, tricích a praktikách vůči zákazníkům. Výstupem by měla být schopnost rozlišovat role pracovníků ve finančním sektoru, znalost základních “praktik” a pochopení jejich zájmů a schopnost vyhodnocovat relevantnost jejich rad a doporučení. Po dokončení kurzu by měl být účastník schopen pracovat s informacemi, zdroji a typy chování, které ho při rozhodování ovlivňují. Taktéž by měl být schopen zdatně rozpoznávat nástrahy, neúplné či zavádějící informace z finančních trhů, produktů či pracovníků a firem fungujících ve finančním sektoru.
- Místo: kurz se uskuteční online přes aplikaci Zoom (návod, jak se přihlásit dostanete po registraci)
- Datum konání kurzu:
úterý 21. února od 17:00 do 19:00
čtvrtek 23. února od 17:00 do 19:00
úterý 28. února od 17:00 do 19:00
čtvrtek 2. března od 17:00 do 19:00
- Potřebné vybavení: jakýkoliv počítač + připojení k internetu
- Lektor: Samuel Pšeja, další informace o lektorovi zde
- Kurz je určen pro pedagogy středních škol
- Cena: 1720 Kč, za osobu na celý kurz (8 hodin), celá částka lze proplatit z šablon MŠMT. Po absolvování kurzu obdržíte certifikát o absolvování. Kdybyste z důvodu nemoci či jiné nešťastné události na jednu část webináře nemohli, nebojte se, vyřešili bychom to individuálně.
- Číslo akreditace: 28000/2021-7-849
Obsah kurzu
Výukový blok (90 minut)
Úvod do kritického myšlení: jeho význam a důležitost; Obecné principy a pravidla kritického myšlení; Kognitivní zkreslení: význam, jak nás ovlivňuje, hlavní typy; Studie, metaanalýzy: tvorba a využití; Kde informace hledat a ověřovat: Manipulace, ovlivňování, emoční tlak; Placené články a jejich dopady na naše rozhodování; Doporučená literatura a zdroje; Konkrétní příklady z médií + diskuse
Výukový blok (90 minut)
Orientace mezi účastníky trhu/struktura trhu, jejich vztazích a motivaci: jací hráči tvoří finanční trh, jaké jsou zájmy a motivace jednotlivých hráčů; Rozdíl mezi „poradcem“ a „zprostředkovatelem“; Jak poznat poradce, který bude jednat v můj zájem; Politická gesta a kritické myšlení ve vztahu k ekonomice; Konkrétní příklady z médií + diskuse
Výukový blok (90 minut)
Nejčastější triky finančních zprostředkovatelů a producentů: v pojištění, v úvěrech, ve spoření a investování, v realitách; Konkrétní příklady z médií + diskuze
Výukový blok (90 minut)
Kritické myšlení ve vztahu k produktům: příklady (korporátní dluhopisy, zlaté spoření, garantované krypto a jiné produkty, úrok 10% na stavebku, životní pojištění na spoření, fondy fondů/fondy živ. cyklu, penzijko pro dítě, bankopojištění, pojištění schopnosti splácet); Konkrétní příklady z médií + diskuze